jueves, 11 de abril de 2013

Cuentos multilingües 6: Después de vieyu, gaiteru

Pepín llera muy farrucu y algo fanfarrón. Com llera altu y guapu, prestabai a les muyeres, y sempre fabía alguna revoloteandu acerca. Más Pepín llera muy formal, y seriu. Falaba a les moces con dulzura y encantábales. Facíales algún requiebru de vez en cuando. A alguna llegó a volvela perlloca. Pero nunca llegó a muxo más, porque era un paisanu tranquilu y reposau, desos que ya no abunden.

Pepín, con el pasu del tiempo, fue faciendose vieyu. Les muyeres fueron dexando de revolotear entornu dél. Sintiose muy solu cuando la última moza abandonolu y mandolu a la mierda d'un día pa otru.


Ese día planteóse qué facer. Com era un paisanu tranquilu y reposau, tomóselo con calma, y buscó un chigre adonde tomar un par de botelles de sidra, que ayuden a pensar. Acabóles, eso sí acompañadas por unos bollinos preñaos, y dio un paseu per la playa, mentres seguía dándoi vueltes a la mollera.

Non contraba solución. Y la mollera dábai tantes vueltes que ya taba tou mareau. Tomose otres dos botellines de sidra para despexar, y despexose por fín. Ya más tranquilu, dío otru paseu per la playa y decidiose a llamar a una antigua moza que aún taba de buen ver.

Llamola, y la moza contestole. Falaron un ratu pol teléfono, y quedaron en otru chigre pa tomar unes botellines de sidra y unos percebes, que siempre puxan l'animu p'arriba, y tamben otres coses. 

Luego pasearon per la playa y al final baxaron a l’arena. Non voy-os a contar aquí que pasó después, porque ye lo mismo que pasaríaos a vosotros y podéis imaxinarlo: la arena, la lluna, les oles, la sidra, los percebinos, ...,  l'otru percebe, …

Pepín, el paisanu tranquilu y reposau, desos que ya no abunden, volvióse, después de vieyu, gaiteru.

JL Llorente

No hay comentarios:

Publicar un comentario